MyMurah.com
  Username :   Password :     
                                                    Register   /   Forgot  Username?  Password?

TOTAL :   RM 0.00

MyMurah.com

PRODUCTS

  Advan Crazy Pro

  AuraDara

  Babaka

  Baby Carrier

  Baby Stroller

  BugsLock

  Catuaba

  Charcoal Deluxe

  Double Coconut

  EyeCare Candy

  FlatFix

  Free Knight

  Gambir Emas

  Habbatus Sauda

  Himax5

  i-Drop

  IZeara BodySerum

  Jamu Zuriat

  M. Kelapa Dara

  M.Lintah Belacak

  Magic Diy Kit

  Master Chrome

  Mensive

  Milk Nutrix

  Moeder

  myboTsu

  myVCO

  ObeWrap

  OneXOX

  Pakaian Bayi

  Polish Master

  Rambut Gugur

  Sinus Care

  Trigoal EyeCare

  UbiJaga

  VCO Tropika

  WAK KILAT

  WaterWax Spray

  Zerobodys


CART

Shopping Cart Is Empty

  Go to Shopping Cart


SEARCH


FB MyMurah.com

 

Hair Tonic Mensive  

Mensive    Hair Tonic Mensive
    RM 70.00/botol            
     



Saya  tahu dalam diam anda sebenarnya STRESS memikirkan rambut yang semakin hari tak berapa nak tumbuh. Lagi stress apabila rambut gugur . Sudah-sudah la tu merenung nasib diri. Sampai bila nak FIKIR jer, sekarang masa untuk BERTINDAK!



Adakah anda sedang dilanda oleh salah satu atau lebih daripada masalah berikut?
  • Rambut Gugur dan Jarang?
  • Akar Rambut Mati dan rambut beruban?
  • Rambut Nipis, Lesu dan Pecah?
  • Gatal-gatal Kulit Kepala atau berkudis?
  • Masalah Kelemumur?


FAKTA!  77% LELAKI TERGANGGU EMOSI SEBAB RAMBUT GUGUR!

Saya faham, setiap kali anda try sesuatu produk yang memberi jaminan kononnya masalah rambut anda bakal diselesaikan tapi GAGAL, ia bukan sahaja menjadikan anda semakin tertekan tapi juga TRAUMA! Ada yang dah berhabis beribu-ribu tapi takde hasil! Sudahnya anda tak tahu NAK PERCAYA atau TIDAK. Nak cuba produk lain pun takut sebab pengalaman pahit yang anda lalui.

Rambut ni ibarat mahkota kepada kita. Semua orang sukakan rambut yang sihat, cantik dan hitam bersinar. Masalah rambut gugur, beruban, jarang dan berkelumumur boleh menjadi satu perkara besar yang sangat ditakuti oleh kebanyakan kita tak kira lelaki dan wanita. Selalunya masalah rambut terjadi kepada mereka yang telah meningkat usia namun sekarang masalah keguguran rambut boleh juga terjadi kepada remaja dan orang muda . Muda-muda dan mengalami masalah rambut, mestila tak nampak bergaya kan.

Keguguran rambut tergolong dalam dua kategori iaitu keguguran normal dan tidak normal. Sekiranya rambut gugur melebihi 50 hingga 100 helai sehari, itu bermakna keguguran rambut yang sangat serius. cuba bayangkan setiap kali sikat, mandi mesti ada rambut gugur. kalau dikumpul rambut tu boleh jadi sebentuk bola. Sangat terukkan ?


Boleh SETEL ker masalah rambut aku ni?



RILEKS .. RILEKS.. Jangan cepat sangat GIVE UP. Jom kita kaji dulu. Apa sebenarnya yang menyebabkan rambut gugur. Bila ada problem mesti cari ROOT CAUSE dulu!Ok, anda perlu tahu yang kita ada folikel rambut, kat situlah rambut tumbuh atau muncul di kulit kepala.

Pangkal folikel rambut berbentuk macam mentol, dan di bahagian bawah mentol ini di kenali sebagai papilla dermis atau papilla kulit. Papilla kulit merupakan pembekal nutrient penting untuk keseluruhan struktur folikel dan ia mendapat khasiat terus daripada rangkaian saluran darah di dalam lapisan yang lebih mendalam pada kulit kepala.




So, tersangatlah PENTING untuk papilla dermal mendapat bekalan secukupnya dari salur darah di sekitarnya, sebab darah itulah yang membawa nutrient untuk folikel rambut.

Fakta simple tentang keguguran rambut yang wajib anda ketahui:
  • Bekalan darah TIDAK EFFICIENT kepada folikel rambut = RAMBUT TAK TUMBUH
  • INSUFFICIENT NUTRIENT dalam darah = RAMBUT MULA MENIPIS
  • Jika terdapat TOXIN dalam darah = RAMBUT MULA GUGUR
Kesimpulannya, apabila anda PASTIKAN folikel rambut mendapat NUTRIENT yang secukupnya, barulah RAMBUT TUMBUH kembali. Simple kan?

Actually, rambut anda BUKAN TAK NAK TUMBUH, tapi ada SESUATU yang MENGHALANG pertumbuhan rambut baru daripada berlaku!


Mesti sekarang anda tertanya-tanya, apa pulak NUTRIENT yang diperlukan rambut? Sebelum ni, saya pun macam anda.. saya ingat guna shampoo, conditioner dan minyak rambut dah cukup. Kalau boleh hari-hari nak shampoo, yelah.. jaga kebersihan punya pasal.

Mesti sekarang anda tertanya-tanya, apa pulak NUTRIENT yang diperlukan rambut? Sebelum ni, saya pun macam anda.. saya ingat guna shampoo, conditioner dan minyak rambut dah cukup. Kalau boleh hari-hari nak shampoo, yelah.. jaga kebersihan punya pasal.
OK, sekarang dah tahu kenapa rambut gugur dan tak nak tumbuh kan?

Jom tengok pula NUTRIEN YANG DIPERLUKAN RAMBUT

Seperti juga kulit, kesihatan rambut anda mencerminkan kesihatan dalaman anda. Setiap sel yang berkerja keras untuk setiap helaian rambut anda memerlukan nutrient yang secukupnya secara berterusan. Ia boleh didapati melalui pemakanan dan diet yang sihat.
















Protein

Struktur asas rambut terdiri dari protein, jadi sumber protein yang cukup dalam diet anda penting untuk memastikan rambut anda kekal kuat dan sihat. Rambut akan menunjukkan simptom seperti kering, rapuh, lemah dan seterusnya gugur jika tidak mendapat protein secukupnya. Makanan seperti ayam, ikan, produk tenusu boleh membekalkan protein yang diperlukan untuk badan anda. Ada yang kena pantang ayam? atau alergic ngn susu?



Iron


Iron atau zat besi tersangatlah penting untuk rambut anda, kekurangan zat besi (cth. anemia) adalah antara punca utama keguguran rambut. Nak tambah zat besi dalam badan? Makan daging, ayam, ikan dan sayuran berdaun hijau dan brokoli. Hmm, suka makan sayur tak?


Vitamin C


Vitamin C membantu penyerapan zat besi, meaning, bagus kalau anda makan sumber zat besi bersama-sama dengan vitamin C untuk penyerapan maximum. Vitamin C juga membantu dalam penghasilan kolagen yang menguatkan kapilari darah ke folikel rambut. So, makanlah buah-buahan seperti oren, berries, betik, kiwi dan sebagainya banyak-banyak.


Omega 3 fatty acid


Nutrient ini sangat penting untuk badan kita, tetapi ia hanya boleh didapati melalui makanan. Omega 3 penting untuk membekalkan minyak atau lembapan yang diperlukan untuk kulit kepala anda. Jadi, selalu-selalulah makan ikan salmon atau buah avocado untuk mendapatkan Omega 3 untuk badan anda. Mahal la sikit tapi takpe, ambil supplement pun boleh, no hal!


Vitamin A


Vitamin ini diperlukan oleh badan untuk menghasilkan sebum iaitu sejenis bahan berminyak yang dihasilkan rambut sebagai natural conditioner untuk kesihatan kulit kepala. Tanpa sebum, anda akan mengalami kegatalan kulit kepala dan kekeringan rambut. Nak dapat Vitamin A, kena rajin makan carrot, labu atau ubi keledek. Takkan hari-hari nak makan carrot, jadi adik-beradik Bugs Bunny nanti!

Zinc and selenium

Perlindungan kulit kepala melibatkan pelbagai mineral termasuklah zinc dan selenium. Rambut gugur, kekeringan dan kegatalan kulit kepala antara tanda-tanda anda tak mendapat cukup zinc dan selenium. Boleh makan tiram, daging dan telur untuk supply mineral penting ini untuk tubuh anda.


Vitamin E


Matahari boleh merosakkan rambut, seperti mana juga ia boleh merosakkan kulit kita. So, Vitamin E bertindak sebagai protecter untuk rambut anda. Makan kekacang untuk mendapatkan bukan sahaja Vitamin E tetapi juga zinc dan selenium untuk rambut anda.



Sekarang anda dah tahu, ada 7 nutrient penting untuk kesihatan rambut anda. So, makan jelah. Apa yang susahnya?
Semua orang suka makan kan? Tapi, berapa ramai pula yang sanggup nak JAGA PEMAKANAN mereka? Asal perut lapar jer mesti hentam jer kan, janji kenyang! Sudahnya, perut kenyang tapi rambut bertaburan kat lantai! Stress! Itu baru bab makan, anda tahu tak, TRADITIONALLY ada macam-macam petua turun-temurun yang boleh diamalkan untuk merawat rambut agar kekal cantik, lebat dan berseri.

Ada yang gunakan perahan limau purut, daun bunga raya, minyak kelapa dara, madu, putih telur dan macam-macamlah bahan-bahan yang boleh dapat kat dapur tu. Amboi, banyaknya bahan-bahan boleh guna! Tapi, mana satu paling ?UMMPPH? yer? Erm, RAJIN ker nak buat? Dah tu, berapa lama pulak nak kena amalkan baru nampak ?HASIL??

2 bulan?
3 bulan?

PERGGH! Lama tu! Bila ?KURUN? baru rambut boleh LEBAT balik ni? Tak sanggup nak tunggu lama macam tu!

Jangan RISAU, saya boleh tolong. Tak perlu tunggu sampai 3 bulan.. 3 minggu pun tak sampai!
SERIUS, AMAZING GILER!

Mari saya perkenalkan..

MENSIVE HAIR TONIC

















Mensive Hair Tonic adalah hair tonic pertama berasaskan air. 25 Kali lebih Serap ke akar rambut berbanding serum atau minyak. Selama ni selalu kita nampak produk untuk rambut kebanyakannya daripada serum dan minyak tapi kali ini Mensive Hair Tonic ni diperbuat berasaskan air. Berlainan kan!!.. Ditambah pula dgn cuaca Malaysia yg panas, penggunaan asas air sangat selesa utk si pemakai. Tengok botol pun dah menarik perhatian kan..hehe..sebenarnya Mensive Hair Tonic ni khas untuk lelaki tapi ramai permintaan perempuan pun boleh guna.

Company ni dulu merupakan pioneer pengeluaran industri minyak janggut dlm malaysia. Maksudnya khas untuk orang lelaki yang berjambang, berjanggut ni. Bila pelanggan mereka ramai tanya berkenaan produk untuk rambut maka keluarkah produk Mensive Hair Tonic ni.


 ISI KANDUNGAN
1) Deionised Water
2) Apple StemCell (Killer Ingredient)
3) Ginseng (Killer Ingredient)
4) Kaffir Lime
5) Menthol Crystal
6) Avocado oil
7) Virgin Coconut Oil
8) Jojoba Oil
9) Nutmeg Oil








Apple Stemcell

Apple Stemcell mempunyai kajian yg terbukti mampu membantu menangani masalah rambut gugur dan menguatkan rambut. Phenomena produk stemcell masih lagi kuat skrg ni. Rata2 tahu produk mengandungi stemcell mmg mahal.



Ginseng

Ginseng dari masyarakat kuno cina mmg telah terbukti mampu membantu dan merangsang pertumbuhan rambut. Ginseng sebagai produk tradisional yg popular harga di pasaran mmg agak tinggi.
Kebaikan Ginseng: 1) Menghentikan rmbut gugur 2) Merangsang pertumbuhan rambut 3) Menguatkan akar rambut 4) Menghalang uban

Water Based (Unique Selling Point)
Kenapa water based? Ini kerana tonic rambut yg berasakan air mempunyai kadar serapan ke kulit kepala lebih tinggi (25X lebih serap) berbanding serum atau minyak. Penggunaan tonic berasaskan minyak/serum mampu menyebabkan liang rambut tersumbat, habuk melekat dan membuat masalah kelemumur lebih teruk. Ditambah cuaca Malaysia yg panas ni, pengguna akan rasa kepala panas dan pening.




Menthol Crystal

Rasa menthol yg menyegarkan membantu pengguna rasa segar dan kurang stress. Stress adalah antara penyebab rambut gugur.



KEBAIKAN MENSIVE HAIR TONIC
1) Mengurangkan rambut gugur
2) Menghilangkan masalah kulit kepala berminyak dan kelemumur
3) Mencegah rambut bercabang pada rambut rosak.
4) Perawatan untuk memulihkan masalah rambut
5) Membantu menyuburkan rambut
6) Memperkuat akar rambut
7) Merangsang penumbuhan rambut
8) Mengurangkan rambut beruban








Cara pakai sangat mudah, selepas mandi, keringkan rambut, spray sahaja ke kulit kepala. Urut seditkit dan biarkan dia serap ke akar rambut.

Apa yang best Mensive Hair Tonic berbau wangi dan rasa berangin je kepala bila pakai.

Kesan yang positif boleh dilihat sepantas kurang dari 14 hari.

Mensive hair tonic tidak datang dengan set, tidak perlu shampoo pelebat, tidak perlu serum pelebat, cukup hanya spray mensive hair tonic 2-3 Kali Sehari.Sebotol 60ml tahan untuk 1-2 bulan.


Produk ini Unisex dan sesuai juga untuk kegunaan PEREMPUAN BERTUDUNG.


Mensive hair tonic adalah keluaran syarikat milik bumiputera, bertaraf
GMP dan tidak dilupakan juga berdaftar secara sah dengan KKM, nombor
pendaftaran NOT150100714K.


TESTIMONI HAIR TONIC MENSIVE










































>





'MHT' +6013-9512445




Maklumat Harga

Kuantiti Diskaun Harga Remark
1 botol RM 0.00 RM 70.00 for 1 botol
2 botol RM 10.00 RM 130.00 for 2 botol

RM 70.00/botol

  
  



1 botol = RM 70.00


2 botol = RM 130.00

Info detail & Order via whatsApp
  sms/whatsApp MHT ke +6013-9512445

 

More Information  

Mensive    Hair Tonic Mensive
•  Kelebihan Menyimpan Janggut
•  Kepala Botak ?
•  Cara Guna MBO secara efektif
•  Moustache and Beard Oil
•  Janggut Suami Mampu Tingkatkan Kesuburan Isteri
•  Cara Penggunaan

      

 

Hair Tonic Mensive - Photos  

Mensive    Hair Tonic Mensive

      


 

Testimoni/Feedback 

Mensive    Hair Tonic Mensive

Moustache & Beard Oil_10407647_350985115076379_83.jpg

Testi MBO - recomended

Moustache & Beard Oil_10561659_350471571794400_28.png

Testi MBO

Moustache & Beard Oil_10410584_350468261794731_29.jpg

Testi MBO

Malaya Beard Oil_testi_mbo2.gif

Panjang...

Malaya Beard Oil_testi_mbo1.gif

Sebelum & Selepas

Malaya Beard Oil_10685335_322467274594830_31.jpg

Malaya Beard Oil_10676132_324837307691160_51.jpg

Tebal & smooth

Malaya Beard Oil_10665862_325976604243897_83.jpg

Sebelum & Selepas

Malaya Beard Oil_10629613_308601982648026_20.jpg

terbukti !

Malaya Beard Oil_10628689_309108995930658_91.jpg

Terbaek

Malaya Beard Oil_10628588_317489861759238_42.jpg

Ada Perubahan

Malaya Beard Oil_10615370_317446788430212_12.jpg

Sebelum & Selepas

Malaya Beard Oil_10614229_307286699446221_12.jpg

Dah nampak lebat

Malaya Beard Oil_10612776_330619987112892_45.jpg

Feedback baik

Malaya Beard Oil_10609642_324837291024495_84.jpg

Bukti

Malaya Beard Oil_10606070_308276086013949_84.jpg

Ada Tumbuh Jambang

Malaya Beard Oil_10599360_306421789532712_49.jpg

Selepas 1 Mggu

Malaya Beard Oil_10580142_315253108649580_43.jpg

Tumbuh anak rambut

Malaya Beard Oil_10579396_724208710959530_20.jpg

Sebelum & Selepas

Malaya Beard Oil_10565071_308276076013950_18.jpg

Kena Trim

Malaya Beard Oil_10548313_308352476006310_39.jpg

Bulu Halus Timbul

Malaya Beard Oil_10527518_296308033877421_20.jpg

Selepas 2 bulan Guna

Malaya Beard Oil_10446678_307286669446224_41.jpg

Bermaya & Berkilat

Malaya Beard Oil_10441338_278476359021123_50.jpg

Testi

Malaya Beard Oil_10426218_330619970446227_12.jpg

Makin Lebat

Malaya Beard Oil_10410356_307286636112894_39.jpg

Lebat, Sihat & Berkilat

Malaya Beard Oil_10401487_294633514044873_82.jpg

Sejarah

Malaya Beard Oil_10256244_330620017112889_53.jpg

Janggut Makin Lebat

Malaya Beard Oil_1959989_332512856923605_128.jpg

Selepas Sebulan Guna

Malaya Beard Oil_1798325_332210900287134_194.jpg

Lembut & Tebal

Malaya Beard Oil_1535429_325976687577222_835.jpg

Selepas 2 Minggu

Malaya Beard Oil_10388583_308276079347283_92.jpg

Selepas 2 mgguu

Malaya Beard Oil_10354239_297387873769437_60.jpg

Sebelum & Selepas


Mensive    Hair Tonic Mensive

  



1 botol = RM 70.00


2 botol = RM 130.00

Info detail & Order via whatsApp
  sms/whatsApp MHT ke +6013-9512445


 

Like, Share, Follow & Comments on Facebook 



MyMurah.com

Copyright ©2013 MyMurah.com